مطالب ویژهمقالات آموزش ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در بیت کوین با 100 دلار در سال 2024

فرقی نمی‌کند سال 2014 باشد یا 2024، وقتی صحبت از بازار جذاب کریپتو به میان می‌آید، بیت کوین همیشه اولین ارز دیجیتالی بوده و خواهد بود که من به شخصه و مردم به آن فکر می‌کنند. به خصوص در مواقعی که بازار کریپتو رو به افزایش است، بسیاری از مردم شروع به دریافت FOMO می کنند و به این فکر می کنند که اگر 100 دلار در بیت کوین 1، 5، 10 سال پیش سرمایه گذاری میکردم چی میشد؟

چه بخواهید با بیت کوین به عنوان یکی از دارایی های پرخطر یک سبد متنوع بسازید یا به سادگی در بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان (BTC) سرمایه گذاری کنید و (احتمالاً) به سرعت درآمد داشته باشید، دانستن چگونگی سرمایه گذاری در بیت کوین می تواند مفید باشد. سلام. من اشکان هستم و در این مقاله، در مورد بیت کوین به عنوان یک دارایی، راه‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین صحبت می‌کنم و سعی می‌کنم به این سوال پاسخ دهم که اگر امروز 100 دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنم چه می‌شود؟

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

نکات کلیدی: چگونه در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم

  • بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال جهان است و ارزش آن تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند کمبود و پتانسیل بازدهی بالا است.
  • سرمایه گذاری 100 دلاری در بیت کوین می تواند سودآور باشد به شرطی که این کار را در زمان مناسب انجام دهید یا به طور منظم سرمایه گذاری کنید.
  • سرمایه گذاری در بیت کوین بازدهی بالقوه، نقدینگی، چشم انداز پیشرو بودن در تکامل ارز دیجیتال و محافظت در برابر تورم به دلیل محدودیت عرضه را ارائه می دهد.
  • با این حال، خطرات شامل نوسان قیمت، فقدان چارچوب نظارتی، حساسیت به تهدیدات دیجیتال، و عدم بازده تضمین شده است.
  • اگر می‌خواهید در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید، به یک کیف پول رمزنگاری امن، یک صرافی معتبر ارز دیجیتال، و یک روش پرداخت، چه پول فیات یا یک دارایی رمزنگاری نیاز دارید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین که اغلب با نام BTC مشخص می شود، یک ارز دیجیتال است. این مانند نسخه آنلاین پول نقد است که در سال 2008 توسط یک فرد ناشناس یا گروهی از افراد که از نام “ساتوشی ناکاموتو” استفاده می کردند اختراع شد. بیت کوین به عنوان یک مقاله منتشر شده در اینترنت شروع شد و مفهوم «سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» را تشریح کرد.

سرمایه گذاری روی بیت کوین. ساتوشی کیست؟

ایجاد بیت کوین ایده ارز دیجیتال را زنده کرد. به عبارت ساده، ارز رمزنگاری شده یک شکل غیرمتمرکز ارز است که کاملاً آنلاین وجود دارد و از رمزنگاری استفاده می کند، روشی برای محافظت از اطلاعات با تبدیل آن به فرمتی غیرقابل خواندن، معروف به رمزگذاری برای امنیت.

برخلاف ارزهای سنتی مانند دلار یا یورو که توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شوند، بیت‌کوین بر روی شبکه‌ای غیرمتمرکز از رایانه‌های پراکنده در سراسر جهان عمل می‌کند. این عدم تمرکز به این معنی است که هیچ نهادی شبکه بیت کوین را کنترل نمی کند. این یک شکل دموکراتیک از پول است که به اصطلاح توسط افرادی که از آن استفاده می کنند کنترل می شود.

هزینه خرید بیت کوین چقدر است؟

در اینجا قیمت فعلی بیت کوین برای شما گزاشته ام.

سرمایه گذاری روی بیت. قیمت فعلی بیت کوین

آیا نمی دانید اگر امروز 100 دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کنید چه اتفاقی می افتد؟ در ادامه با من همراه باشید تا اطلاعات خودتون را برای اینکه آیا برای شما به صرفه است در این زمان روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید یا خیر متوجه شوید و افزایش دهید.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

در قلب بیت کوین یک دفتر کل عمومی به نام بلاک چین وجود دارد. این دفتر کل شامل تمام تراکنش های پردازش شده است و به رایانه کاربر اجازه می دهد اعتبار هر تراکنش را تأیید کند. این شفافیت کامل به حفظ یکپارچگی سیستم کمک می کند.

افرادی که به عنوان ماینرها شناخته می شوند از رایانه های قدرتمند برای حل مسائل پیچیده ریاضی استفاده می کنند که هر تراکنش بیت کوین را تأیید می کند. هنگامی که یک مشکل حل شد، یک تراکنش به بلاک چین اضافه می شود و یک ماینر با مقدار کمی بیت کوین پاداش می گیرد. این فرآیند به استخراج بیت کوین معروف است.

برخلاف یک حساب بانکی سنتی، کیف پول بیت کوین نیازی به کاغذبازی ندارد. کیف پول بیت کوین را می توان در عرض چند دقیقه از طریق رایانه یا تلفن هوشمند خود راه اندازی کرد. شما می توانید بیت کوین را در کیف پول دیجیتال خود از هر کسی که کیف پول دارد دریافت کنید. هر تراکنش انجام شده با بیت کوین در بلاک چین ذخیره می شود.

نصف شدن بیت کوین (Halving بیت کوین)

تقریباً هر چهار سال یک بار، پاداش ماینینگ تراکنش‌های بیت‌کوین به نصف کاهش می‌یابد و عرضه بیت‌کوین‌های جدید وارد گردش را کاهش می‌دهد. این رویداد فقط یک تعدیل فنی نیست، بلکه یک نقطه عطف مهم است که اغلب منجر به پیش بینی و حدس و گمان در جامعه ارزهای دیجیتال می شود.

از لحاظ تاریخی، نصف شدن با دوره‌هایی از افزایش قیمت همراه بوده است، زیرا کاهش سرعت عرضه جدید می‌تواند منجر به فشار صعودی بر قیمت‌ها شود، با فرض اینکه تقاضا ثابت بماند یا افزایش یابد. این پدیده ماهیت تورم زدایی بیت کوین را نشان می دهد که برای تقلید از کمبود و حفظ ارزش مشابه فلزات گرانبها مانند طلا طراحی شده است.

چه چیزی بیت کوین را ارزشمند می کند؟

چند دلیل کلیدی برای ارزشمند بودن بیت کوین وجود دارد.

  • کمبود. تعداد کل بیت کوینی که می تواند وجود داشته باشد به 21 میلیون محدود است. این کمبود مصنوعی در الگوریتم بیت کوین کدگذاری شده است.
  • عدم تمرکز. بیت کوین توسط یک مقام مرکزی مانند یک دولت یا یک موسسه مالی اداره نمی شود. ارزش آن توسط این موجودات قابل دستکاری نیست.
  • سودمند. تراکنش های بیت کوین می تواند بین طرفین بدون واسطه مانند بانک انجام شود. این تراکنش‌ها معمولاً سریع‌تر و با کارمزد کمتری نسبت به تراکنش‌های سیستم‌های بانکی سنتی یا خدمات انتقال پول پردازش می‌شوند.
  • پتانسیل بازدهی بالا. ارزش بیت کوین در طول تاریخ شاهد سطوح بالایی از نوسان بوده است. این نوسانات پتانسیل بازدهی بالا را ایجاد می‌کند، اگرچه ریسک را نیز افزایش می‌دهد.
  • ناشناس بودن و حریم خصوصی. در حالی که همه تراکنش ها را می توان با استفاده از فناوری بلاک چین ردیابی کرد، هویت افراد درگیر در تراکنش ها فاش نمی شود.

ارزش بیت کوین، مانند طلا یا نفت، ذاتی نیست. در واقع از باور و توافق کاربران و تاجران آن سرچشمه می گیرد. این برای همه انواع ارز صادق است. چیزی که بیت کوین را متمایز می کند ترکیبی از کمبود، سودمندی و استقلال آن از سیستم های اقتصادی سنتی است که آن را به یک پدیده مالی منحصر به فرد تبدیل می کند.

بیت کوین بهترین سرمایه گذاری در سال 2024

با این حال، در نتیجه، پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین دشوار است، و اغلب اوقات، به نگرش کلی بازار بستگی زیادی دارد. همانطور که قبلاً دیده‌ایم، بسیاری از دارندگان بیت‌کوین مستعد وحشت هستند و «دست‌های ضعیف» دارند، به این معنی که وقتی قیمت بیت‌کوین شروع به کاهش می‌کند، تمایل دارند سکه‌های خود را بفروشند و کل ارزش دارایی را کاهش دهند.

آیا امروز ارزش سرمایه گذاری روی بیت کوین را دارد؟ یا اگر در حال حاضر 100 دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کنید چه اتفاقی می افتد؟

در سال 2024، بازار ارزهای دیجیتال برای بازیگران اصلی مانند بیت کوین و اتریوم به بالاترین حد خود رسیده است. این موج موجی از FOMO (ترس از دست دادن) را در بین مردم به راه انداخته است و بسیاری را به این فکر واداشت: اگر من اکنون سرمایه گذاری کنم چه اتفاقی می افتد؟ آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا باید منتظر کاهش قیمت باشم؟ و چشم انداز کلی بیت کوین چیست؟

بیایید تصور کنیم در همین لحظه تصمیم دارید 100 دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کنید. چه اتفاقی می تواند برای سرمایه گذاری شما بیفتد؟ آیا هنوز هم می توانید سود قابل توجهی داشته باشید؟

اگر این اولین باری است که در بیت کوین سرمایه گذاری می کنید، ممکن است لازم باشد صبور باشید تا سرمایه گذاری شما نتیجه دهد. به خصوص اگر در اوج صعود خرید کنید. برای به حداکثر رساندن سرمایه گذاری 100 دلاری خود، ممکن است سودآورتر باشد که لحظه ای صبر کنید که قیمت نسبتاً پایین است. با این حال، حتی سرمایه‌گذاری 100 دلاری در اوج یک رالی همچنان می‌تواند سودی به همراه داشته باشد، هرچند ممکن است اندک باشد.

سرمایه گذاری 100دلاری روی بیت کوین و تاثیر آن در دراز مدت

اگر در حال حاضر بیت کوین در سبد خود دارید، اضافه کردن 100 دلار بیت کوین دیگر می تواند در دراز مدت بسیار سودآور باشد. در اینجا یک مثال برای شما آورده ام:

بیت کوین در طی رالی خود در سال 2021 به بالاترین رقم قبلی خود یعنی 69 هزار دلار رسید. اگر بیت کوین را نه در اوج مطلق، بلکه زمانی که 65 هزار دلار بود خریداری کرده بودید، 100 دلار بیت کوین حدود 0.0015 بیت کوین بود. اگر پس از آن صبر کرده بودید و آن بیت کوین را در مارس 2024 فروختید، زمانی که به 70 هزار دلار رسید، می توانستید آن را به قیمت 105 دلار بفروشید. یک سود ناچیز، بدون در نظر گرفتن تورم. با این حال، اگر بیت کوین را به قیمت 100 دلار در زمانی که 20 و 30 هزار دلار بود خریداری کرده بودید، سود شما بسیار بیشتر بود.

بسیاری از حامیان بلاک چین و وب 3 این فناوری را انقلابی می دانند، با پتانسیل عظیمی که می تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین شود. در سال 2024، رویدادهایی مانند تصویب ETF های بیت کوین در ایالات متحده و هنگ کنگ، شور و شوق قابل توجهی را در میان فعالان بازار مالی ایجاد کرد. علاقه به بیت کوین و فناوری زیربنایی آن به ویژه در میان سرمایه گذاران نهادی در حال افزایش است و افزایش قیمت ناشی از آن توجه عموم را به خود جلب می کند.

خطرات و مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین

قبل از بررسی خطرات و مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین، ابتدا باید تعیین کنید که آیا ارزش آن را دارد که در بیت کوین سرمایه گذاری کنید، یا اصلاً هر ارز دیجیتال دیگری.

بسیاری از مردم جذب سرمایه‌گذاری‌های ارزدیجیتال شده از FOMO می‌شوند، که اغلب به چیزی جز ضرر منجر نمی‌شود. قبل از پیوستن به بقیه سرمایه گذاران بازار کریپتو، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چرا وقتی بیت کوین ارزان تر بود زودتر نخریدم؟
  • چرا من آن را می خرم! برای هولد کردن یا کسب درآمد سریع؟
  • اگر دومی است، پس چرا فکر می کنم بتوانم بعداً آن را با قیمت بالاتر بفروشم؟
  • آیا می دانم بیت کوین و بازار کریپتو چیست؟
  • آیا با خطر مشکلی ندارم؟ آیا می توانم تمام پولی را که قرار است در بیت کوین سرمایه گذاری کنم از دست بدهم؟

پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید یا خیر.

اگر در مقابل قمار آسیب پذیر هستید، شخصاً توصیه می کنم وارد بازارهای بیت کوین و به طور کلی بازار کریپتو نشوید. ماهیت ارز دیجیتال تا حد زیادی حدس و گمان است و پویایی پرخطر و با پاداش را ارائه می دهد که به طور بالقوه می تواند به افراد مستعد اعتیاد به قمار آسیب برساند. لطفاً به یاد داشته باشید که مراقب باشید و از تصمیم‌گیری مالی که می‌تواند باعث از دست دادن تمام سرمایه‌تان شود اجتناب کنید.

اکنون، بیایید باهم نگاهی به خطرات و مزایای واقعی سرمایه گذاری در بیت کوین بیندازیم.

مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین

  • بازده بالقوه بالا. در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های سنتی، مانند بازار سهام، بیت‌کوین و سایر دارایی‌های رمزنگاری پتانسیل بالاتری برای بازده نشان داده‌اند.
  • نقدینگی. معاملات بیت کوین 24/7 در صرافی های مختلف ارزهای دیجیتال انجام می شود و نقدینگی بالا و توانایی معامله در هر زمان را فراهم می کند.
  • آینده ارز. بسیاری بر این باورند که ارز دیجیتال آینده است، و سرمایه گذاری در بیت کوین در حال حاضر می تواند بازده قابل توجهی را به همراه داشته باشد زیرا ارزهای دیجیتال به طور گسترده پذیرفته می شوند.
  • پوشش تورمی. بیت کوین با محدودیت عرضه آن به 21 میلیون، می تواند به عنوان محافظ در برابر تورم ارزهای فیات عمل کند.

خطرات سرمایه گذاری در بیت کوین

  • نوسان قیمت. بیت کوین به دلیل نوسانات قیمتی خود شناخته شده است. قیمت آن می تواند در مدت کوتاهی نوسانات زیادی داشته باشد که می تواند منجر به زیان های قابل توجهی شود.
  • فقدان مقررات. بازار کریپتو هنوز نسبتا جدید است و فاقد چارچوب قانونی بازارهای مالی سنتی است.
  • تهدیدات دیجیتال. بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال، مستعد هک، اشکالات فنی و سایر تهدیدات امنیت سایبری است.
  • بدون بازگشت تضمینی. مانند هر سرمایه گذاری، هیچ بازده تضمینی وجود ندارد. ارزش بیت کوین به شدت به تقاضا وابسته است و در صورت کاهش تقاضا، ممکن است ارزش آن به شدت کاهش یابد.

آنچه برای سرمایه گذاری در بیت کوین به آن نیاز دارید

برای شروع سفر جذاب سرمایه گذاری خود در ارزهای دیجیتال، ابتدا به چند چیز نیاز دارید:

  • کیف پول کریپتو. برای ذخیره دارایی بیت کوین خود، به یک سخت افزار یا یک کیف پول گرم یا سرد نیاز دارید.
  • تبادل کریپتو مناسب. شما باید یک صرافی ارز دیجیتال پیدا کنید تا بتوانید با خیال راحت و مطمئن بیت کوین را بخرید و بفروشید.
  • روش پرداخت. اکثر صرافی‌های بزرگ روش‌های پرداخت متفاوتی را می‌پذیرند، از جمله نقل و انتقالات بانکی، پرداخت‌های کارت اعتباری یا حتی سایر ارزهای دیجیتال.
  • ریسک پذیری. سرمایه گذاری های کریپتو دارایی های بی ثبات هستند و سرمایه گذاری در آنها ریسک دارد. قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که درک روشنی از تحمل ریسک خود دارید.

کیف پول گرم در مقابل سرد

وقتی صحبت از ذخیره بیت کوین به میان می آید، دو گزینه دارید: کیف پول گرم و کیف پول سرد.

کیف پول گرم و سرد برای ذخیره و سرمایه گذاری بیت کوین

یک کیف پول گرم به اینترنت متصل است. به همین دلیل است که به شما امکان می دهد به راحتی به بیت کوین خود برای انجام تراکنش ها دسترسی داشته باشید. با این حال، این نوع کیف پول در برابر تهدیدات آنلاین آسیب پذیر است. برخی از کیف‌پول‌های گرم خوب Exodus، ZenGo و Jaxx Liberty هستند.

کیف پول سرد که به عنوان کیف پول سخت‌افزاری نیز شناخته می‌شود، یک دستگاه فیزیکی است که به اینترنت متصل نیست و لایه‌ای از امنیت را فراهم می‌کند. اگر قصد دارید بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگه دارید، کیف پول های سرد انتخاب خوبی هستند، اگرچه ممکن است برای معاملات یا معاملات مکرر راحت نباشند. اگر به دنبال یک کیف پول آفلاین قابل اعتماد هستید، می توانید Trezor یا Ledger را تهیه کنید.

هر نوع کیف پول رمزنگاری را انتخاب کنید، مطمئن شوید که هرگز کلیدها و رمز شخصی خود را با کسی به اشتراک نمی گذارید.

بهترین راه برای سرمایه گذاری در بیت کوین

کسب درآمد از بیت کوین و سرمایه گذاری در آن می تواند به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شود و هر روشی متناسب با پروفایل های سرمایه گذار مختلف است و ریسک های خاص خود را دارد.

مستقیم

  • خرید بیت کوین: خرید و نگهداری بیت کوین از طریق صرافی ها و دستگاه های خودپرداز بیت کوین مستقیم ترین روش است. این برای افرادی مناسب است که از مدیریت دارایی های دیجیتال راحت هستند، اما خطرات مربوط به نوسانات قیمت بیت کوین و امنیت کیف پول های دیجیتال را شامل می شود.
  • معامله بیت کوین: مشارکت در خرید و فروش بیت کوین در صرافی ها. مناسب برای کسانی که در تجارت با تجربه هستند و روند بازار را درک می کنند. خطر در نوسانات بازار است.
  • میانگین هزینه دلار (DCA): سرمایه گذاری یک مقدار ثابت در بیت کوین در فواصل زمانی معین. برای سرمایه گذاران بلندمدت که به دنبال کاهش تاثیر نوسانات هستند ایده آل است.

غیر مستقیم

  • ETF بیت کوین: دارایی قابل معامله در بورس که ارزش بیت کوین را ردیابی می کنند و امکان سرمایه گذاری بدون داشتن مستقیم بیت کوین را فراهم می کنند. آنها برای سرمایه گذاران سنتی مناسب هستند، اما ممکن است شامل هزینه های مدیریتی باشند و مالکیت واقعی بیت کوین را ارائه نکنند.
  • شرکت های مرتبط با بیت کوین: سرمایه گذاری در شرکت هایی که در اکوسیستم بیت کوین دخیل هستند. این روش به طور غیرمستقیم عملکرد بیت کوین را با خطرات اضافی عملکرد هر شرکت نشان می دهد.

هر روش مستلزم بررسی دقیق میزان تحمل ریسک سرمایه گذار، اهداف مالی و درک بازارهای ارزهای دیجیتال است. به یاد داشته باشید، هیچ استراتژی موفقیت را تضمین نمی کند، بنابراین مهم است که فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری کنید.

آیا سرمایه گذاری در بیت کوین در حال حاضر هوشمندانه است؟

سرمایه گذاری در بیت کوین نیازمند بررسی دقیق نوسانات و ریسک بالای آن است. درک کامل طبقه دارایی و رویکرد استراتژیک به سرمایه گذاری های خود بسیار مهم است. در حالی که بیت کوین یک نقطه ورود رایج به بازار ارزهای دیجیتال است، تنها باید بخشی از سبد سرمایه گذاری کلی شما باشد.

یک راه خوب (و آسان) برای تعیین اینکه آیا بیت کوین در حال حاضر ارزش خرید دارد یا خیر این است که به نمودارهای تحلیل بازار مانند ویجت TradingView نگاه کنید. اگر “خرید” را نشان دهد، به این معنی است که قیمت بیت کوین به زودی افزایش می یابد، در حالی که سیگنال “فروش” به ما می گوید که احتمال وجود یک روند نزولی به زودی وجود دارد.

لطفا توجه داشته باشید که وضعیت ممکن است در هر زمان تغییر کند. مهم است که به یاد داشته باشید که تلاش برای پیش‌بینی و پیشی گرفتن از بازار همیشه یک قمار خواهد بود، فرقی نمی‌کند در مورد ارز دیجیتال یا بازار سهام صحبت می‌کنیم. با این حال، اولی بسیار ناپایدارتر است. به همین دلیل است که وقتی صحبت از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به میان می آید، معمولاً توصیه می شود FOMO خود را کنترل کنید و سعی کنید ذره ذره در مدت زمان طولانی تری سرمایه گذاری کنید.

نتیجه گیری

هنگامی که به سرمایه گذاری در هر دارایی فکر می کنید، همیشه ایده خوبی است که در نظر بگیرید که چگونه آن را در سبد موجودخود قرار می دهید. و اگر هنوز یکی را ندارید، به این فکر کنید که چه دارایی های دیگری مثل ارزهای فیات، فلزات گرانبها، ارزهای مجازی و غیره باید برای کاهش ریسک و دستیابی به اهداف سود خود بخرید.

یک راه آسان برای ایجاد یک سبد سرمایه گذاری در یک دارایی پر خطر و با پاداش بالا در کنار طلا یا سایر فلزات گرانبها میتواند بیت کوین باشد. در نهایت، اینکه آیا در حال حاضر باید 100 دلار بیت کوین بخرید بستگی به این دارد که در مورد این سکه و ارز دیجیتال به طور کلی و پتانسیل آینده آن چه فکر می کنید.

لطفا توجه داشته باشید که مطالب این مقاله نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری تلقی شود. پس با تحقیق و اطلاعات خود اقدام به سرمایه گذاری در بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم با سرمایه گذاری 100 دلاری در بیت کوین درآمد کسب کنم؟

آیا به سرمایه گذاری 100 دلاری در بیت کوین فکر می کنید؟ بله، با این مبلغ می توان درآمد کسب کرد. در حالی که 100 دلار یک شبه به مبلغ هنگفتی تبدیل نمی‌شود، اگر بیت‌کوین خوب عمل کند، باز هم می‌تواند بازده مناسبی داشته باشد. شروع کوچک در کریپتو با توجه به ماهیت مخاطره آمیز آن یک حرکت هوشمندانه است. دستاوردهای بالقوه شما به هدف شما بستگی دارد.

100 دلار بیت کوین 5 سال پیش چقدر بود؟

در سال 2019، با میانگین قیمت بیت کوین در حدود 7200 دلار، سرمایه گذاری اولیه 100 دلار به شما امکان می داد تقریباً 0.01389 BTC خریداری کنید. اگر بیت کوین را در مارس 2024 فروخته بودید، زمانی که بیت کوین 70 هزار دلار بود، حدود 972 دلار به شما می داد.

چه زمانی باید بیت کوین را نقد کنم؟

نوسانات کریپتو به این معنی است که برای حفظ ارزش ثابت عالی نیست. مشاهده نوسانات شدید سرمایه گذاری شما می تواند استرس زا باشد. اما اجازه ندهید تغییرات کوتاه مدت شما را به سمت فروش سوق دهد. به عنوان مثال، بیت کوین ممکن است آینده روشن تری داشته باشد. بسیاری می گویند 2024 می تواند برای ارزش آن بسیار مهم باشد. زمان فروش واقعاً به اهداف مالی شما و شرایط بازار بستگی دارد.

در بهبود کیفیت مقالات کمک کنید

اشکان کوشان‌فر

اشکان کوشان فر هستم و به یادگیری علاقه بسیاری دارم. سعی میکنم تا جای ممکن بیاموزم و با دوستان خود به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا