آموزش صرافی ارز دیجیتالآموزش صرافی ویکس

کارمزد صرافی ویکس weex | با کارمزد 0 در اسپات معامله کنید!

کارمزد صرافی ویکس weex در معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال که ابزاری عالی برای قرار گرفتن در معرض بازار کریپتو بدون نیاز به داشتن دارایی‌های دیجیتال واقعی است بسیار حائز اهمیت هستش. در مقایسه با قراردادهای فیوچرز سنتی، معاملات فیوچرز کریپتو به طور قابل توجهی در دسترس و فراگیرتر هستند. این قابلیت دسترسی به سرمایه گذاران کریپتو اجازه می دهد تا بدون نیاز به سرمایه گذار معتبر، با سرمایه کمتری وارد معامله شوند.

با این حال، درک این نکته ضروری است که حتی در چشم انداز کریپتو، صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی هزینه هایی را اعمال می کنند که سرمایه گذاران باید با آن مقابله کنند. این کارمزدها جنبه ذاتی تجارت کریپتو است و در مراحل مختلف انجام می شود. در این راهنمای جامع، کارمزدهای صرافی ویکس weex و کارمزد معاملاتی بخش فیوچرز این صرافی را بررسی می‌کنیم و مفاهیم کلیدی کارمزدهای میکر و تیکر را به شما توضیح می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن صرافی ویکس weex

درک ساختار کارمزد صرافی ویکس weex

ویکس weex، مانند بسیاری دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال، برای تسهیل عملیات خود، کارمزد معاملاتی را دریافت می‌کند. این کارمزدها در هر نقطه از معامله یا مبادله زمانی که معامله گران خرید، فروش یا تبدیل ارزهای دیجیتال یا قراردادهای آتی انجام می دهند، تحمیل می شود. weex Futures برای کمک به کاربران در جهت‌یابی مؤثر این کارمزدها از ساختار کارمزدی استفاده می‌کند که شامل هزینه‌های میکر و تیکر می‌شود.

منظور از کارمزد معاملاتی در ویکس weex چیست؟

کارمزد صرافی ارز دیجیتال ویکس weex یکی از اصلی ترین شاخص هایی هست که کاربران برای مقایسه با انواع صرافی های رمزارز استفاده می کنند، چون در مقایسه با فاکتورهای دیگه به راحتی قابل تشخیص و مقایسه هست. مثلا داده های کافی برای مقایسه حجم معاملات صرافی ها در دسترس نیست، ولی هیچ صرافی ارز دیجیتالی رو مثل ویکس weex نمیشه پیدا کرد که کارمزد خرید و فروش رو به صورت واضح به کاربران اطلاع نده. در همه بازارهای سرمایه، وقتی یه پلتفرم معامله ای رو انجام میده، مقداری پول به صورت درصد از تریدر دریافت می کنه. بعضی وقت ها کارمزد چند معامله با ارزش یا قیمت های متفاوت یکسان و برابر هست.

انواع کارمزد در صرافی ویکس weex

همونطور که گفتیم، در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ویکس weex، مبلغی از حساب کاربر کم میشه که به اون کارمزد صرافی گفته میشه. با توجه به اینکه در صرافی ویکس weex کار می کنین، روش های مختلفی برای کاهش کارمزد وجود داره که از مهم ترین اون ها میشه به معرفی صرافی به دوستان و استفاده از ارز بومی صرافی (WXT) اشاره کرد. صرافی ویکس weex، کارمزدهای مختلفی رو از کاربران دریافت می کنند. به همین منظور من سعی می کنم در این ادامه به بررسی انواع کارمزد در صرافی ویکس weex بپردازم.

جدای از توضیحات کارمزد این صرافی از طریق لینک زیر می تونید خودتون میزان کارمزد بخش های مختلف صرافی ویکس weex رو مشاهده کنید. کارمزد معاملات صرافی ویکس در بخش اسپات 0 می باشد.

بخش کارمزد صرافی ویکس: https://www.weex.com/support/rate

کارمزد برداشت

یکی از انواع کارمزد در صرافی ویکس weex، کارمزد مربوط به تراکنش های برداشت رمزارز هست. به کارمزدی که در ازای برداشت ارزهای دیجیتال از صرافی پرداخت می کنین و ترکیبی از کارمزد شبکه و سود صرافی هست، کارمزد برداشت گفته میشه. به عبارت دیگه، شما زمانی کارمزد برداشت رو به صرافی پرداخت می کنین که دارایی های خودتون رو از صرافی برداشت و به کیف پول انتقال میدین.

کارمزد توزیع معاملات

یکی دیگه از انواع کارمزد در صرافی ویکس weex، کارمزد توزیع معاملات هست. فاصله قیمتی که بعضی وقت ها بین سفارش های خرید و سفارش های فروش رخ مده و در اختیار صرافی ارز دیجیتال قرار می گیره. هرچقدر یه صرافی بزرگ تر و تعداد سفارش های اون بیشتر باشه، با برایند قیمتی عاقلانه تر مواجه میشیم، امکان وجود این فاصله ها کاهش پیدا می کنه و سفارش ها به هم نزدیک تر میشن.

کارمزد معاملات

یکی دیگه از انواع کارمزد در صرافی ویکس weex، کارمزد معاملات هست. کارمزد معاملاتی به کارمزدی گفته میشه که در ازای تبدیل رمزارزها به همدیگه در داخل حساب صرافی پرداخت میشه. کارمزد معاملات دارای انواع مختلفی هست و بسته به نوع صرافی متمرکزی که در حال استفاده از اون هستین، متفاوت هست. صرافی های قدیمی تر ارزهای دیجیتال معاملات خودشون رو به شکل صرافی کاربر انجام میدن.

WEEX: دستورالعمل‌های محاسبه کارمزد معاملات فیوچرز و اسپات

کارمزد صفر در صرافی ویکس weex بخش اسپات

کارمزد معاملات فیوچرز ویکس weex فقط در هنگام باز کردن، بسته شدن یا کاهش پوزیشن ها از طریق معامله انجام می شود. برای سفارش های تکمیل نشده یا لغو شده هزینه و کارمزدی دریافت نمی شود.

کسر هزینه ها در حاشیه پوزیشن تسویه می شود. کارمزدها بر اساس ارزش پوزیشن محاسبه می شود و به اهرم ارتباطی ندارد.

کارمزدهای معاملات فیوچرز WEEX بین میکر و تیکر هم در زمان قرار دادن و هم در اجرای سفارش متفاوت است:

سفارش میکر

نرخ کارمزد 0.02٪. سفارشات ارسال شده توسط کاربران میکر که بلافاصله تکمیل نشده اند در عمق بازار نمایش داده می شوند.

سفارش تیکر

نرخ کارمزد 0.06٪. کاربران تیکر به‌طور فعال سفارش‌هایی را که قبلاً ارسال شده‌اند اجرا می‌کنند و باعث کاهش تعداد سفارش‌های موجود در عمق بازار می‌شوند. برای اجرای این گونه سفارش‌ها، هزینه‌ای 0.06% از کاربران گیرنده دریافت می‌شود.

مقدار کارمزد صرافی ویکس weex در سایت های معتبر
  1. Futures All Pairs: میکر: 0.02% / تیکر: 0.06%
  2. Futures Pro All Pairs: میکر: 0.02% / تیکر: 0.06%
  3. spot: برای این بخش کارمزد معاملات صفر در نظر گرفته شده است.

سفارش میکر:

هنگامی که سفارشی (مانند سفارش لیمیت) می دهید که وارد تمام یا بخشی از دفترچه سفارش (بازار) می شود، هر گونه معامله بعدی از آن سفارش، معاملات میکر در نظر گرفته می شود. این سفارش‌ها تعداد سفارش‌ها را در دفترچه سفارش (بازار) افزایش می‌دهند و به بازارسازی کمک می‌کنند، بنابراین به‌عنوان سفارش‌های میکر برای معاملات بعدی شناخته می‌شوند.

نکته

  1. سفارشات GTC (خوب تا لغو شده) را می توان هم به عنوان سفارش گیرنده و هم به عنوان سفارش میکر استفاده کرد.
  2. استفاده از سفارش لیمیت تضمین نمی کند که سفارش شما یک سفارش میکر خواهد بود.
  3. اگر می خواهید از ورود سفارش شما به دفترچه سفارش (بازار) قبل از اجرا اطمینان حاصل کنید، لطفاً هنگام ثبت سفارش، «فقط میکر» را انتخاب کنید.

سفارش تیکر:

اگر سفارشی که می دهید بلافاصله قبل از ورود به دفترچه سفارش اجرا شود، شما به عنوان تیکر طبقه بندی می شوید. این مورد صرف نظر از اجرای تمام یا بخشی از دستور است.

معاملات حاصل از سفارشات بازار همیشه به عنوان معاملات تیکر طبقه بندی می شوند زیرا سفارشات بازار هرگز در دفترچه سفارش ظاهر نمی شوند. این معاملات، حجم معاملات را از دفتر سفارش (بازار) می گیرد، به همین دلیل است که به آنها معاملات تیکر می گویند.

نکته:

  1. سفارشات IOC (فوری یا لغو) و FOK (پر کردن یا کشتن) نیز سفارش تیکر هستند.

سخن پایانی

با توجه به بررسی های به عمل آمده از میزان کارمزد صرافی ویکس weex باید به این نکته توجه کرد که کارمزد معاملات این صرافی در بخش معاملات اسپات spot عددی نزدیک به صفر هستش. همچنین کارمزد معاملات این صرافی در بخش فیوچرز و فیوچرز pro نیز بسیار مقرون به صرفه و کمتر از کارمزد سایر صرافی های فعال در ایران می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

اشکان کوشان‌فر

اشکان کوشان فر هستم و به یادگیری علاقه بسیاری دارم. سعی میکنم تا جای ممکن بیاموزم و با دوستان خود به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا