آموزش صرافی ارز دیجیتالآموزش صرافی ویکس

معاملات اسپات صرافی ویکس weex | کارمزد صفر را تجربه کنید!

صرافی ویکس weex از بازار اسپات، فیوچرز، فیوچرز پرو، معاملات دمو و کپی ترید پشتیبانی میکنه. خرید و فروش ارزهای دیجتال در بازار اسپات صرافی ویکس weex با کارمزد 0 ارائه شده است. کاربران ایران بدون نیاز به فیلترشکن می توانند به امکانات ویژه این صرافی دسترسی کاملی داشته باشند.

پیشنهاد می کنم از طریق لینک زیر ثبت نام خودتون رو در صرافی ویکس weex انجام بدید تا از تخفیفات ویژه ایی که برای کاربران سایت ایران ریچ هست بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: امنیت صرافی ویکس weex

ویکس weex

صرافی ویکس weex ارائه‌دهنده معاملات رمزارز اسپات و فیوچرز و فیوچرز پرو است. در حال حاضر، ویکس weex بیش از 400 جفت ارز معاملاتی را برای کاربران خودش فراهم کرده است. که به کاربران اجازه می‌دهد با USDT،BTC ،ETH ،DOGE ،SHIB ،ARB و بسیاری دیگر از رمزارزهای شناخته شده معامله کنند. علاوه بر پلتفرم وب، ویکس weex همچنین اپلیکشن‌های موبایل برای دستگاه‌های iOS و اندروید نیز دارد. که به کاربران اجازه می‌دهد هر زمان و هر جای که باشند معامله کنند.

یکی دیگه از نکات مثبت این صرافی امکات ترید در بازار اسپات این صرافی با کارمزد 0 هستش که همین باعث محبوبیت زیاد این صرافی در بین کاربران ایرانی شده است.

ابزارهای معاملاتی صرافی ویکس weex

صرافی ویکس weex مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌های متنوعی را برای معامله‌گران ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  1. واریز و برداشت فوری: امکان واریز و برداشت وجوه به صورت ۲۴/۷ و با استفاده از رابط کاربری آسان و مناسب.
  2. تنوع بالای دارایی‌های رمزنگاری. دسترسی به طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر، لایت‌کوین، ریپل و دیگران.
  3. تعداد نامحدود معاملات. امکان انجام هر تعداد معامله ترید در هر روز.
  4. سادگی. تأیید خودکار حساب کاربری و سهولت در ترید ارزهای دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل.
  5. ابزارهای نموداری کامل. ارائه ابزارهای نموداری پیشرفته برای تحلیل‌های دقیق و به‌روز بازار.

این ویژگی‌ها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا با اطمینان و سرعت بیشتری در بازارهای اسپات و فیوچرز این صرافی معامله کنند. و به اهداف سرمایه‌گذاری خود دست یابند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید از اپلیکیشن ویکس weex در گوگل پلی و اپ استور دیدن کنید.

ورود به بخش اسپات صرافی ویکس weex

برای ورود به این بخش در ابتدا وارد حساب کاربری خودمون در صرافی ویکس weex می شویم. از منوی اصلی سایت صرافی در بالا روی گزینه اسپات spot کلیک کنید.

ورود به بخش اسپات صرافی ویکس weex

در ادامه وارد صفحه مربوط به معاملات اسپات در صرافی ویکس weex می شوید.

همونجوری که قابل مشاهد هست در وسط صفحه چارت یا نمودار برای شما به نمایش گذاشته شده است. در سمت چپ تصویر جفت ارزها رو می تونید ببینید. در سمت راست تصویر دفترسفارشات قرار گرفته. و در پاین صفحه حالت های سفارش گذاری رو می بینید. در اسپات صرافی ویکس کاربرها می توانند از دو حالت مارکت و لیمیت سفارش خودشون رو انجام دهند. در ادامه به توضیح حالت های مختلف سفارش گذاری اسپات صرافی ویکس weex می پردازم.

بازار اسپات در صرافی ویکس weex

سفارش لیمیت (Limit Order)

این سفارش امکان تعیین قیمت مشخص برای خرید یا فروش را به معامله‌گر می‌‌دهد. بنابراین خرید یا فروش تنها زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بازار به قیمت مشخص‌شده برسد. از این سفارش معمولا برای ورود یا خروج از بازار در شرایط خاص استفاده می‌شود.

سفارش مارکت (Market Order)

ساده‌ترین و متداول‌ترین نوع سفارش است که بصورت خودکار و با بهترین قیمت موجود در بازار، اجرا می‌شود. به‌همین دلیل سرعت بسیار بالایی داشته و عمدتا برای تریدرهای کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها معایب آن امکان وقوع لغزش قیمتی (Slippage) و عدم کنترل بر قیمت دقیق اجراست.

نکته

  1. GTC: سفارشات Good-til-Canceled (GTC) تا زمانی که تکمیل یا لغو نشوند فعال باقی خواهند ماند.
  2. Post Only: سفارش‌های ارسالی که به دفترچه سفارش اضافه می‌شوند با سفارش بازار مطابقت ندارند و اطمینان حاصل می‌شود که کاربر سازنده باقی می‌ماند. اگر سفارش بلافاصله تکمیل شود، در عوض لغو می شود.
  3. IOC: هنگامی که سفارشات فوری یا لغو (IOC) را نتوان بلافاصله با قیمت مشخص شده پر کرد، قسمت تکمیل نشده لغو خواهد شد.
  4. FOK: سفارشات Fill-or-kill (FOK) در صورتی که به طور کامل پر نشده باشند، فورا لغو خواهند شد.

معامله اسپات (نقطه‌ای) چیست؟

معاملات اسپات در صرافی ویکس weex چیست؟

معاملات نقطه‌ای یا اسپات به معنای خرید و فروش دارایی‌های مالی مثل ارزهای دیجیتال با قصد تحویل و تسویه فوری است. به بیان دیگر، در معاملات نقطه‌ای، مبادله دارایی و پرداخت وجه، تقریباً به‌طور هم‌زمان انجام می‌شود. واژه “نقطه‌ای” به این دلیل بکار می‌رود که معامله بلافاصله و در لحظه تسویه می‌شود. در مقابل، معاملات آتی (Futures) و اختیار معامله (Options)، تحت شرایطی و در زمانی غیر از زمان ایجاد معامله تسویه می‌شوند.

اهداف معامله‌گران در بازار اسپات weex

معامله‌گران صرافی ویکس در بازار اسپات با دو هدف عمده وارد این بازار می‌شوند:

نگهداری بلندمدت دارایی

برخی معامله‌گران، ارزهای دیجیتال را با هدف سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت خریداری می‌کنند. آن‌ها معتقدند که قیمت این دارایی‌ها در آینده افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین ترجیح می‌دهند آن‌ها را خریداری کرده و برای مدت طولانی نزد خود نگه دارند. این دسته از معامله‌گران، سرمایه‌گذار بلندمدت محسوب می‌شوند.

بهره‌برداری از نوسانات قیمت کوتاه‌مدت

دسته دوم، معامله‌گران فعال و کوتاه‌مدت هستند که هدفشان، بهره‌برداری از تغییرات قیمت روزانه بازار و کسب سود در کوتاه‌مدت است. آن‌ها با خرید و فروش مداوم در بازه‌های چند دقیقه تا چند ساعت، سعی می‌کنند تا با بهره‌گیری از تفاوت نرخ خرید و فروش، سود کسب نمایند.

استفاده از ارز برای اهداف دیگر

علاوه‌بر دو مورد فوق، گاهی اوقات افراد ارزهای دیجیتال را با اهداف دیگری خریداری می‌کنند. برای نمونه استفاده به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام، پرداخت بابت کالا و خدمات و… از جمله این موارد هستند.

مزایا و معایب معاملات اسپات در ویکس weex

مزایا و معایب معاملات اسپات صرافی ویکس weex

معاملات اسپات در ویکس weex، همانند هر ابزار معاملاتی دیگری، مزایا و معایبی دارد که باید آن‌ها را به‌دقت مورد بررسی قرار داد. در این بخش به تشریح جنبه‌های مثبت و منفی معامله در بازار اسپات می‌پردازم:

مزایای معاملات اسپات در ویکس weex

  1. سادگی و سهولت: یکی از بزرگترین مزایای معامله نقطه‌ای، سادگی و سهولت بالای آن برای شروع و یادگیری است. این نوع معامله حتی برای مبتدیان و افراد فاقد تجربه و مهارت معاملاتی نیز قابل‌فهم و اجرا می‌باشد. معامله‌گران می‌توانند بدون نیاز به مطالعات و بررسی‌های گسترده و صرفا با فراگیری مفاهیم پایه، وارد بازار شده و نسبت به خرید و فروش به‌شکل اسپات اقدام نمایند.
  2. کنترل و مدیریت بهتر: یکی دیگر از نقاط‌قوت مهم معاملات اسپات، امکان کنترل و مدیریت بهتر بر روند معاملات و سرمایه است. در این نوع معامله، شما تسلط کامل بر میزان سرمایه ورودی به بازار دارید و می توانید در هر زمان که مایل بودید، نسبت به خروج سرمایه اقدام کنید. بنابراین در مواقعی که بازار در روند نزولی قرار دارد و احتمال وقوع ضرر وجود دارد، معامله‌گر می تواند با سرعت عمل بالاتری سرمایه خود را از بازار خارج سازد. این مسئله باعث می‌شود تا کنترل بر سرنوشت سرمایه بیشتر در اختیار خود معامله‌گر باشد.
  3. عدم نیاز به اهرم مالی: یکی دیگر از مزایای مهم معاملات اسپات، عدم استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته مانند اهرم مالی است. شما در این نوع معامله، صرفا از سرمایه شخصی و نقدی خود برای خرید استفاده می‌کنید و نیازی به استقراض وجوه اضافه نیست.
  4. مالکیت واقعی بر دارایی : یکی دیگر از مزیت‌های معامله در بازار اسپات ارز دیجیتال، امکان مالکیت واقعی بر روی دارایی است. به این معنی که هنگام خرید ارز دیجیتال در بازار اسپات، معامله‌گر مالک واقعی آن ارز خواهد بود و می‌تواند آن را در کیف‌پول مستقل خود نگهداری کند.
  5. پتانسیل بازده قابل قبول: اگرچه به دلیل عدم استفاده از اهرم و نبود برابرسازی، بازده معاملات نقطه‌ای کمتر از معاملات اهرمی است، ولی همچنان با توجه به تغییرات قیمت لحظه‌ای بازار، فرصت بسیار خوبی برای کسب سود مناسب محسوب می‌شود. در مقایسه با سپرده‌گذاری در بانک یا خرید سهام و اوراق بهادار، معامله در بازار ارز دیجیتال با توجه به امکان تغییرات شدید قیمت، پتانسیل بازده بسیار بالاتری دارد.

معایب معاملات اسپات در ویکس weex

  1. ریسک نوسانات بازار: یکی از معایب این نوع معامله، بالا بودن خطر ناشی از نوسانات شدید و غیرقابل پیش‌بینی بازار است. تغییرات زیاد و ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث ورود خسارت به سرمایه معامله‌گران شده و تمام یا بخش اعظمی از سرمایه آنها را از بین ببرد.
  2. هزینه‌های متعدد معاملاتی: به جز کارمزدها و کمیسیون‌های خرید و فروش در برخی از صرافی‌ها و اکسچنج‌ها، هزینه‌های دیگری همچون هزینه انتقال ارز بین کیف‌پول‌ها و شبکه (gas fee) نیز وجود دارد که می‌تواند از سود معامله‌گر کم کند.
  3. محدودیت در بازده: مهم‌ترین معایب معامله در بازار اسپات ارز دیجیتال، محدود بودن پتانسیل بازده و سودآوری آن نسبت به سایر انواع معامله است. به دلیل عدم استفاده از اهرم و ضریب خوردن سرمایه، افزایش سود محدودتر خواهد بود.
  4. ریسک کمبود نقدشوندگی: یکی دیگر از خطرات احتمالی، کمبود نقدشوندگی برخی ارزهای کمترشناخته‌شده در بازار است. در صورت بروز چنین مشکلی، امکان فروش دارایی با مشکل روبرو شده و یا معامله‌گر مجبور به فروش دارایی با قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی می‌شود.

بازارهای over-the-counter یا OTC در ویکس weex

در این نوع بازار، خرید و فروش به صورت دو طرفه بین خریداران و فروشندگان صورت می‌گیرد. به‌جای واسطه‌های الکترونیکی مانند صرافی‌ها، معامله‌گران به‌طور مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و پس از مذاکره، نرخ و سایر جزئیات معامله را تعیین می‌کنند. یکی از مزایای بازار OTC صرافی ویکس weex، امکان معامله حجم بالا در یک مرحله است. در بورس‌های سنتی، خرید حجم زیاد ممکن است باعث ایجاد نوسان شدید و اخلال در روند عرضه و تقاضا شود. اما در بازار OTC این محدودیت وجود ندارد. البته معایبی مانند کاهش شفافیت و افزایش خطرات طرف معامله، همواره وجود دارد.

سخن پایانی

در نهایت معاملات اسپات دقیقاً مشابه معاملات نقدی برای کسب سود است. بدین معنی که شما یک ارز دیجیتال را در زمانی که تشخیص دادید که قیمت آن به کمترین حد خودش رسیده و یا کمتر از ارزش ذاتیش هست، به عنوان یک سرمایه گذاری خریداری کرده و آن را هولد می‌کنید تا زمانی که قیمت آن به جایی که انتظار دارید برسد. هنگامی که قیمت به محدود موردنظر شما رسید آن ارز را به فروش رسانده و از اختلاف قیمت خریدتان سود نصیب شما خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

اشکان کوشان‌فر

اشکان کوشان فر هستم و به یادگیری علاقه بسیاری دارم. سعی میکنم تا جای ممکن بیاموزم و با دوستان خود به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا