مقالات آموزش ارز دیجیتال

نحوه دریافت کیف پول رمزنگاری شده

راه اندازی یک کیف پول رمزنگاری ممکن است ترسناک به نظر برسد، اگر تازه وارد کار رمزنگاری شده باشید، اما تنها چند دقیقه طول می کشد. قبل از شروع استفاده از ارز دیجیتال، باید یک کیف پول رمزنگاری راه اندازی کنید که می تواند کلیدهای عمومی و خصوصی مورد استفاده برای اثبات تعلق سکه های شما به شما را در خود جای دهد. این می تواند یک پیشنهاد ترسناک برای افرادی باشد که تازه وارد رمزنگاری شده اند، اما فقط چند دقیقه طول می کشد. به طور کلی، چهار مرحله اساسی وجود دارد.

  • نوع کیف پولی را انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما دارد.
  • برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید، دستگاه را بخرید یا نرم افزار مورد نیاز را دانلود کنید.
  • ویژگی های امنیتی خود را تنظیم کنید، از جمله عبارت بازیابی.
  • ارز دیجیتال بخرید یا سکه ها را از کیف پول یا صرافی دیگری منتقل کنید.

انواع کیف پول های رمزنگاری شده

سه نوع کیف پول برای ارز مجازی وجود دارد. یکی از گزینه ها کیف پول نرم افزاری یا کیف پول داغ است که رمزنگاری شما را در دستگاه متصل به اینترنت که متعلق به شماست ذخیره می کند. گزینه دیگری که باید با امنیت بیشتر در نظر گرفت، یک کیف پول سرد است، یک قطعه سخت افزاری تخصصی که رمزارز شما را آفلاین نگه می دارد. کیف پول‌های نگهدارنده، که رمزارز شما را در کنترل شرکتی که به آن اعتماد دارید، مانند صرافی ارز دیجیتال، می‌گذارند، روش دیگری برای ذخیره‌سازی است.

مراحل تنظیم کیف پول بر اساس نوع انتخابی شما متفاوت است. در اینجا ملاحظات اولیه برای هر کدام آورده شده است.

نحوه راه اندازی کیف پول کریپتو

کیف پول گرم

نرم افزارهای غیر حضانت یا کیف پول های “گرم” اطلاعات شما را کاملا تحت کنترل شما نگه می دارند. استفاده از کیف‌پول‌های داغ اغلب رایگان است و ممکن است خدمات اضافی مانند شرط‌بندی و وام را ارائه دهد. در اینجا نحوه راه اندازی کیف پول نرم افزاری آورده شده است:

  1. یک برنامه کیف پول را انتخاب کنید و آن را روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه دانلود کنید. بسیاری از کیف پول های نرم افزاری هر دو گزینه را دارند.
  2. یک حساب کاربری ایجاد کنید. این فرآیند در مقایسه با روش های دیگر نسبتاً آسان خواهد بود زیرا نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی ندارید. در عوض، باید یک روش امنیتی مانند رمز عبور یا تشخیص چهره ایجاد کنید.
  3. ریکاوری یا عبارت “سید” خود را بنویسید. هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد می کنید، برنامه یک عبارت تصادفی 12 یا 24 کلمه ای مربوط به کلید خصوصی شما تولید می کند. اگر اعتبار ورود خود را گم کنید یا بخواهید آنها را در دستگاه دیگری بازیابی کنید، بدون آن نمی‌توانید به وجوه خود دسترسی پیدا کنید، بنابراین مطمئن شوید که این عبارت را با خیال راحت ذخیره کنید.
  4. کریپتو را به کیف پول خود اضافه کنید. می‌توانید این کار را با انتقال نشانه‌ها از کیف پول دیگری یا پیوند دادن حساب خود به یک صرافی در تنظیمات برنامه انجام دهید، که به تأیید اضافی نیاز دارد.

کیف پول های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری غیرقانونی هستند، اما کلیدهای شما را روی یک دستگاه فیزیکی ذخیره می‌کنند که می‌توانید از طریق یک پلاگین USB، WiFi یا کد QR به رایانه یا تلفن خود متصل کنید. آنها حدود 50 تا 250 دلار قیمت دارند و استفاده از آنها می تواند پیچیده تر باشد، اما با نگه داشتن اطلاعات شما به طور کامل آفلاین، امنیت شما را افزایش می دهند.

نحوه راه اندازی کیف پول سخت افزاری

  • دستگاه را بخرید. کیف پول های سخت افزاری را می توان مستقیماً از شرکت هایی که آنها را ایجاد می کنند خریداری کرد. برخی در فروشگاه هایی مانند Best Buy و Walmart در دسترس هستند. پس از رسیدن، باید آن را روشن کنید، و ممکن است از شما خواسته شود که یک کد پین ایجاد کنید.
  • نرم افزار را دانلود کنید. مارک های کیف پول سخت افزاری نرم افزار سازگاری دارند که برای راه اندازی دستگاه و انتقال وجه باید نصب کنید. علاوه بر این، برخی از برنامه های دسکتاپ دارای ابزارهای داخلی هستند که می توانند کیف پول شما را به صرافی ها یا برنامه های مالی غیرمتمرکز متصل کنند. هنگام ایجاد حساب کاربری، به یاد داشته باشید که عبارت 12 یا 24 کلمه ای خود را بنویسید و آن را در مکانی امن نگه دارید.
  • دستگاه خود را وصل کنید. چند راه مختلف برای اتصال کیف پول سخت افزاری به نرم افزار آنلاین وجود دارد تا بتوانید توکن ها را انتقال دهید. برخی از دستگاه ها با کابل USB به رایانه شما وصل می شوند. دیگران به صورت بی سیم از طریق کد QR یا WiFi متصل می شوند. دستگاه شما باید با دستورالعمل هایی در مورد نحوه تنظیم این مورد همراه باشد.
  • کریپتو را به کیف پول خود اضافه کنید. برخی از کیف پول‌های سرد دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند رمز ارز بخرید و آن را برای ذخیره‌سازی آفلاین در دستگاه خود بارگذاری کنید. با استفاده از آدرس کیف پول خود، می توانید توکن ها را از یک صرافی یا کیف پول موجود دیگری منتقل کنید.

کیف پول حضانتی

کیف‌پول‌های حضانتی، که به عنوان کیف‌پول‌های میزبان نیز شناخته می‌شوند، توسط ارائه‌دهندگان شخص ثالث مدیریت می‌شوند. آنها به کاربران این امکان را می دهند که دارایی ها را مستقیماً در صرافی برای دسترسی آسان به تجارت ذخیره کنند. کیف پول‌های نگهدارنده همچنین دارای بازیابی رمز عبور داخلی هستند در صورتی که اعتبار ورود خود را از دست بدهید، که آنها را به گزینه خوبی برای مبتدیان یا کاربرانی تبدیل می‌کند که به دنبال رویکردی ساده‌تر هستند.

نحوه راه اندازی یک کیف پول رمزنگاری حضانتی

  1. یک پلتفرم قابل اعتماد پیدا کنید. این امر به ویژه برای کیف پول‌های نگهبانی مهم است، زیرا کلیدهای خصوصی شما تحت کنترل شما نیستند. بهترین صرافی‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال از دارایی‌های شما در برابر نقض‌های امنیتی محافظت می‌کنند و به راحتی می‌توان آن‌ها را هدایت کرد. علاوه بر این، آنها مقداری بیمه در برابر ضرر ارائه می کنند. برنامه های پاداش و کارمزد کم یک امتیاز هستند.
  2. یک حساب کاربری ایجاد کنید. هنگامی که پلتفرم خود را انتخاب کردید، صفحه ثبت نام را در دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه پیدا کنید. سپس با وارد کردن آدرس ایمیل و ایجاد رمز عبور، یک حساب کاربری ایجاد کنید. ممکن است لازم باشد اطلاعات شخصی، از جمله نام قانونی، آدرس، شماره تامین اجتماعی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. همچنین ممکن است لازم باشد یک کد ارسال شده به شماره تلفن خود را وارد کنید و تصویری از شناسه عکس خود را برای تأیید آپلود کنید.
  3. ارز دیجیتال را به کیف پول خود اضافه کنید. حساب شما در صرافی به‌عنوان یک کیف پول کار می‌کند، بنابراین پس از ورود، می‌توانید از آدرس کیف پول جدید خود برای انتقال ارز دیجیتال از کیف پول دیگری استفاده کنید. همچنین می توانید با پیوند دادن حساب بانکی خود به طور مستقیم در صرافی سکه خریداری کنید. با اکثر صرافی ها، می توانید از طریق ACH یا انتقال سیمی پرداخت کنید و از کارت های نقدی یا اعتباری استفاده کنید. کارمزدها گاهی بر اساس روش پرداخت متفاوت است.

چگونه کلیدهای عمومی و خصوصی خود را پیدا کنم؟

هنگام جابجایی ارزهای دیجیتال به کیف پول خود و از آن، باید اطلاعات خاصی را پیگیری کنید. هنگام خرید، فروش یا تجارت رمزنگاری از کلیدهای عمومی و خصوصی برای امضای تراکنش های شما استفاده می شود. لازم نیست این کدها را به خاطر بسپارید. کیف پول شما آنها را برای شما ذخیره می کند.

  • می‌توانید آدرس کیف پول خود را در اطلاعات حساب یا تنظیمات، در کیف پول نرم‌افزاری تلفن همراه یا دسکتاپ یا در برنامه متصل به دستگاه سخت‌افزاری خود پیدا کنید.
  • می توانید عبارت بازیابی خود را پیدا کنید هنگامی که یک کیف پول جدید ایجاد می کنید، و آن زمانی است که باید آن را یادداشت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید. اگر این عبارت را گم کنید، می توانید دسترسی به رمزنگاری خود را از دست بدهید. برخی از کیف پول ها دارای یک ویژگی پشتیبان هستند که می توانید هنگام ورود به دستگاه یا حساب خود برای مشاهده عبارت اولیه خود استفاده کنید.
  • اگر کیف پول یا دستگاه خود را گم کنید می توانید عبارت بازیابی خود را در یک دستگاه سخت افزاری یا نرم افزار کیف پول نرم افزاری جدید وارد کنید تا توکن های خود را بازیابی کنید. اگر از کیف پول نگهبانی استفاده نمی کنید، که می تواند از احراز هویت دو مرحله ای از طریق شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی برای دسترسی به حساب شما استفاده کند، عبارت بازیابی تنها راه برای بازیابی رمزارز شما است.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه دریافت و انواع کیف پول های رمزنگاری شده پرداختیم. راه اندازی یک کیف پول رمزنگاری ممکن است ترسناک به نظر برسد، اگر تازه وارد کار رمزنگاری شده باشید، اما تنها چند دقیقه طول می کشد. قبل از شروع استفاده از ارز دیجیتال، باید یک کیف پول رمزنگاری راه اندازی کنید که می تواند کلیدهای عمومی و خصوصی مورد استفاده برای اثبات تعلق سکه های شما به شما را در خود جای دهد. همچنین میتوانید جهت مشاهده مقالات بیشتر به سایت ایران ریچ مراجعه کنید.

در بهبود کیفیت مقالات کمک کنید
صرافی اکسولو

اشکان کوشان‌فر

اشکان کوشان فر هستم و به یادگیری علاقه بسیاری دارم. سعی میکنم تا جای ممکن بیاموزم و با دوستان خود به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا