مطالب ویژهمقالات آموزش ارز دیجیتال

چگونه بیت کوین های گمشده را پیدا کنیم؟

آیا تا به حال کیف پول خود را گم کرده اید؟ چه کیف پول فیزیکی شما یا گواهینامه رانندگی و کارت های اعتباری یا کیف پول دیجیتال بیت کوین شما، می تواند تجربه بسیار ترسناکی باشد. اگر کیف پول بیت کوین خود را گم کرده اید، چند راه مختلف وجود دارد که می توانید آن را بازیابی کنید. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر دسترسی به کیف پول خود را از دست بدهید، ممکن است برای همیشه به سکه های خود نیز دسترسی نداشته باشید. طبق گزارش شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال Chainalysis، حدود 20 درصد از 18.5 میلیون بیت‌کوین موجود در حال حاضر گم شده، به طور غیرقابل برگشت یا در کیف پول‌های مسدود شده نگهداری می‌شوند.

به دلیل ماهیت غیرمعمول ارزهای دیجیتال، بسیاری از مردم قادر به مدیریت دارایی بیت کوین خود نیستند. چگونه این اتفاق افتاد؟ ساده است: مالکان فقط اطلاعات کیف پول خود را فراموش می کنند یا از دست می دهند. و بدون این داده ها، هیچ راهی برای دسترسی به کیف پول وجود ندارد. اگر در این موقعیت قرار گرفتید ناامید نشوید. امروز به شما کمک می کنیم تا بفهمید:

  • چگونه بیت کوین را در کامپیوتر خود پیدا کنیم؟
  • چه ابزارهایی به شما کمک خواهند کرد؟
  • چگونه متوجه می شوید که بیت کوین دارید؟

و اگر به دنبال پاسخی برای این سوالات هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

بیشتر بخوانید: یلد فارمینیگ چیست؟

چگونه بیت کوین را در رایانه خود پیدا کنم؟

قیمت بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال یا پول دیجیتال است که توسط هیچ دولت یا موسسه مالی پشتیبانی نمی شود. آنها از طریق فرآیندی به نام “ماینینگ” ایجاد می شوند و می توانند برای خرید کالاها و خدمات آنلاین استفاده شوند. با این حال، از آنجایی که توسط هیچ مرجع مرکزی تنظیم نمی شود، در صورت گم شدن بیت کوین ها، ردیابی و بازیابی آن ها دشوار است.

قبل از شروع جستجوی بیت کوین در رایانه و سایر دستگاه‌ها (رسانه‌های مختلف، مانند هارد دیسک‌های قدیمی و درایوهای خارجی)، باید بدانید که ارز دیجیتال شما در کجا ذخیره می‌شود و چگونه محافظت می‌شود.

در ادامه بسیار ساده برای شما گفته ام: بیت کوین در کیف پول بیت کوین ذخیره می شود. این کیف پول مانند کیف پول معمولی شما نیست که پول نقد و کارت های بانکی خود را در آن نگهداری می کنید. کیف پول بیت کوین قطعه ای از نرم افزار است که روی کامپیوتر شما نصب می شود. و کلید خصوصی و کلید عمومی شما را ذخیره می کند که برای ارسال و دریافت بیت کوین استفاده می شود.

این کلیدها چیست؟

هنگامی که برای اولین بار یک کیف پول ایجاد می کنید، دو کلید به شما داده می شود: یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی.

برای ساده نگه داشتن آن، اجازه دهید آن را به این صورت بیان کنیم:

  • کلید عمومی شماره حساب بانکی شما است (شما می توانید آن را به صورت امن با افراد دیگر به اشتراک بگذارید زیرا به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین را می دهد).
  • کلید خصوصی نوعی پین است که به کارت بانکی شما اختصاص داده شده است. این ترکیبی از حروف و اعداد است که به شما امکان می دهد یک خزانه مجازی باز کنید که در آن پول شما نگهداری می شود. تا زمانی که به یاد داشته باشید و کلید خصوصی خود را به کسی ندهید، دارایی شما ایمن و به راحتی قابل بازیابی است و می توانید آنها را از هر کجای دنیا مدیریت کنید.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید که آیا اصلاً کیف پول دارید یا خیر. بنابراین، از کجا می توانید آن را پیدا کنید؟

اگر مدت زیادی از آن گذشته است و نمی توانید به یاد داشته باشید که اطلاعات کیف پول بیت کوین شما کجاست، بهتر است با رایانه و تمام رسانه های ذخیره سازی (مانند هارد دیسک، هارد دیسک های اکسترنال، درایوهای USB و حتی سی دی ها) جستجو کنید و دی وی دی ها). شایان ذکر است که اگر دسترسی به کلیدهای خصوصی خود را از دست داده اید، ممکن است هرگز نتوانید سکه های از دست رفته خود را بازیابی کنید. که خب بسیار دردناکه این قسمت.

چه چیزی را باید جستجو کرد و کجا آن را جستجو کرد؟

ما به دنبال wallet.dat و به طور خاص، محتوای آن هستیم. این فایلی است که کلیدهای عمومی، کلیدهای خصوصی و تاریخچه تراکنش های شما را ذخیره می کند.

چگونه این فایل را پیدا می کنید؟

Windows

  • اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، Win+F را فشار دهید.
  • در پنجره جستجو، “wallet.dat” را بدون علامت اضافی تایپ کنید.
  • در حالی که منتظر هستید، به «برنامه ها و مؤلفه ها» بروید و به دنبال برنامه هایی با نام بیت کوین بگردید.
  • همچنین می توانید فایل را به صورت دستی جستجو کنید. برای ویندوز XP، مسیر به این صورت است: C:\Documents and Settings\Username\Application Data\Roaming\Bitcoin
  • مسیر ویندوز ویستا و ویندوز 7 به این صورت است: C:\Users\Username\Application Data\Roaming\Bitcoin

Mac

  • اگر از macOS استفاده می کنید، به Finder بروید و دایرکتوری زیر را جستجو کنید: ~/Library/Application Support/Bitcoin/wallet.dat
  • برای مشاهده پوشه‌های مخفی مانند ~/Library، کافی است shift + ⌘ (کلید فرمان) + G را فشار دهید، سپس: ~/Library/Application Support/Bitcoin را وارد کنید.
پیدا کردن بیت کوین

ما همچنین به شما توصیه می کنیم به دنبال فایل های متنی با نام های: بیت کوین، کیف پول، کلید، رمز عبور، و غیره باشید. از این گذشته، ممکن است کلیدهای عمومی و خصوصی یا داده های دیگری مانند یک عبارت seed وجود داشته باشد که می تواند به شما کمک کند تا دوباره به کیف پول بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید.

عبارت Seed چیست؟

عبارت seed که به عنوان عبارت بازیابی یا عبارت یادگاری نیز شناخته می شود، مجموعه ای از کلمات است که تمام اطلاعات مورد نیاز برای تولید یک کیف پول رمزنگاری را ذخیره می کند. معمولاً هنگام ایجاد کیف پول بیت کوین ظاهر می شود. این عبارت معمولاً از 12 تا 24 کلمه تشکیل شده است و می تواند برای ایجاد کیف پول های مختلف برای دارایی های رمزنگاری مختلف استفاده شود. به عنوان مثال، کیف پول محبوب بیت کوین Electrum از یک عبارت استاندارد 12 کلمه ای استفاده می کند، در حالی که کیف پول های دیگر مانند Trezor از عبارت seed 24 کلمه ای استفاده می کنند. برای دسترسی به دارایی ارزدیجیتال خود، باید عبارت اولیه خود را در کیف پول خود وارد کنید. ایمن نگه داشتن عبارت اولیه بسیار مهم است زیرا در صورت گم کردن کیف پول یا فراموش کردن رمز عبور، تنها راه بازیابی پول است.

چگونه می توانم حساب بیت کوین گمشده خود را پیدا کنم؟ محبوب ترین ابزارها

اگر کیف پول خود را گم کرده اید، ناامید نشوید. چند راه برای بازیابی دسترسی به دارایی شما وجود دارد.

اگر از کیف پول سخت افزاری مانند Trezor یا Ledger استفاده می کنید، می توانید به راحتی دارایی خود را با پیروی از دستورالعمل های وب سایت سازنده بازیابی کنید. اگر از کیف پول نرم افزاری استفاده می کنید، ممکن است همه چیز کمی پیچیده تر باشد. اما بازیابی دارایی شما همچنان امکان پذیر است. اولین قدم این است که متوجه شوید که فایل کیف پول شما احتمالاً هنوز دست نخورده است، فقط این مشکل است که دیگر نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید. راه های مختلفی برای بازیابی فایل کیف پول شما وجود دارد، انتخاب آن بستگی به نحوه گم شدن آن دارد. هنگامی که فایل کیف پول خود را دارید، باید بتوانید دارایی خود را به راحتی بازیابی کنید. بنابراین نگران نباشید، اگر کیف پول خود را گم کرده اید، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید آن را پس بگیرید.

ابزارهای لازم برای بازیابی بیت کوین های گمشده

از آنجایی که مشکل اصلی در سوال چگونه بیت کوین را در رایانه خود پیدا کنیم؟ ناتوانی در یافتن فایل هایی مانند wallet.dat یا فایل های دیگری که حاوی کلید هستند (مانند فایل های متنی)، یکی از گزینه ها بازیابی اطلاعات از دست رفته است.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید کیف پول گمشده خود را با استفاده از سرویس بازیابی بیت کوین پیدا کنید. این سرویس‌ها معمولاً از شما می‌خواهند اطلاعات جزئی در مورد کیف پول گمشده‌تان، مانند کلید عمومی یا عبارت seed، ارائه دهید. هنگامی که آنها این اطلاعات را داشته باشند، می توانند به شما کمک کنند بیت کوین های از دست رفته خود را بازیابی کنید.

با این حال، این خدمات ممکن است گران باشند، و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانند بیت کوین های از دست رفته شما را با موفقیت بازیابی کنند. ابزارهای زیر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

Recuva

پیدا کردن بیت کوین های گمشده

Recuva یک ابزار رایگان است که برای بازیابی اطلاعات طراحی شده است. این رابط کاربری ساده دارد و همچنین شامل بسیاری از ویژگی های اضافی است.

با کمک آن می توانید فایل ها را روی هارد دیسک ها، درایوهای اکسترنال (استیک USB و هارد اکسترنال)، سی دی و دی وی دی بازیابی کنید. این برنامه از سیستم عامل هایی مانند ویندوز 11، 10، 8 و 8.1، 7، ویستا، XP و سرور 2008/2003 پشتیبانی می کند.

بازیابی فایل پوران (Puran)

Puran File Recovery ابزاری عالی است که به شما کمک می کند اطلاعات خود را بازیابی کنید. استفاده از آن بسیار آسان است و با هر رسانه ای (هارد دیسک، درایوهای خارجی، سی دی و دی وی دی) سازگار است.

این برنامه برای ویندوز 10، 8، 7، ویستا و XP مناسب است.

TestDisk برای مک

TestDisk یک ابزار رایگان برای macOS است که به شما در بازیابی اطلاعات کمک می کند. اگرچه هدف اصلی TestDisk بازیابی پارتیشن ها و رفع مشکلات بوت است، اما در بازیابی اطلاعات حذف شده نیز کار شگفت انگیزی انجام می دهد.

چگونه می توانم بفهمم که آیا بیت کوین دارم؟!

بنابراین، شما کیف پول بیت کوین خود را پیدا کرده اید، بعد چه می شود؟ اکنون باید دریابید که آیا دارایی های دیجیتالی وجود دارد یا خیر. یک توالی ساده از مراحل و سرویس Blockchain.com به شما در انجام این کار کمک می کند:

  1. به Blockchain.com بروید.
  2. آدرس کیف پول خود را در کادر جستجو وارد کرده و “Enter” را فشار دهید.
  3. تمام اطلاعات کیف پول: تعداد تراکنش ها، تعداد بیت کوین های ارسالی و دریافتی و موجودی فعلی خود را دریافت کنید.

چگونه یک کیف پول بیت کوین قدیمی را بازیابی کنم؟

اگر اقداماتی را که در بالا توضیح داده شد انجام دادید و اطلاعات کیف پول خود را با موفقیت دریافت کردید (یک عبارت اولیه، یک کلید خصوصی یا فایل wallet.dat)، راه های مختلفی برای بازگرداندن دسترسی به کیف پول شما وجود دارد.

بازیابی بیت کوین با استفاده از عبارت Seed

اگر عبارت 12 کلمه ای بازیابی خود را که به عنوان عبارت seed شناخته می شود یادداشت کرده اید، این خبر خوبی است که مشکل شما را بسیار آسان تر می کند.

عبارات seed برای پیدا کردن بیت کوین های گمشده

متأسفانه، اگر برای دستگاهی که کیف پول بیت کوین خود را در آن دارید اتفاقی بیفتد، نمی‌توانید بدون عبارت اولیه، دسترسی به کیف پول را بازیابی کنید.

برای بازگرداندن دسترسی به کیف پول بیت کوین خود با یک عبارت اولیه، این مراحل را دنبال کنید:

  1. کیف پول بیت کوین Core را دانلود کنید، آن را راه اندازی کنید و روی «+» کلیک کنید.
  2. سپس روی «وارد کردن کیف پول» کلیک کنید.
  3. یک عبارت 12 کلمه ای را وارد کنید و یک سکه، BTC یا BCH انتخاب کنید.
  4. پس از وارد کردن عبارت seed، گزینه “Import را فشار دهید.
  5. اگر همه چیز را به درستی انجام دادید، کیف پول بیت کوین شما باید بازیابی شود.
  6. برای بازیابی کیف پول های دیگر، تمام مراحل بالا را تکرار کنید.

به یاد داشته باشید که وقتی عبارت seed خود را تایپ می کنید، باید Caps Lock را خاموش کنید (همه کلمات باید با حروف کوچک وارد شوند) و یک فاصله بین آنها قرار دهید، به جز کلمه آخر، بعد از آن نیازی به فاصله نیست.

بازیابی بیت کوین با کلیدهای خصوصی

راه دیگر برای بازگرداندن دسترسی به کیف پول، وارد کردن یک کلید خصوصی است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. کیف پول Electrum یا هر کیف پول دیگری که از بازیابی با کلید خصوصی پشتیبانی می کند را دانلود کنید.
  2. فرآیند نصب را شروع کنید.
  3. در قسمت نصب، «Import Bitcoin addresses or private keys» را انتخاب کنید.
  4. کلید خصوصی خود را وارد کنید.
  5. رمز عبور را برای محافظت از کیف پول خود وارد کنید.
  6. تبریک می گم دسترسی به کیف پول شما بازیابی شده است و اکنون می توانید موجودی فعلی خود را مشاهده کنید.

بازیابی بیت کوین با استفاده از فایل Wallet.dat

راه دیگر برای بازگرداندن دسترسی به کیف پول، کپی کردن فایل wallet.dat است.

  • کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار دهید.
  • ” APPDATA” را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  • پوشه بیت کوین را پیدا کنید (اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، مطمئن شوید که Bitcoin Core Wallet را نصب کرده اید).
  • فایل “wallet.dat” را کپی کرده و در پوشه بیت کوین قرار دهید.
  • برنامه کیف پول را اجرا کنید. آدرس بازیابی شده اکنون باید در برنامه قابل مشاهده باشد.

بیت کوین گم شده و پیدا شده: شکار ثروت دیجیتال

آیا تا به حال در مورد افرادی که به دنبال گنج گمشده هستند شنیده اید؟ خب، در دنیای کریپتو، آن گنج بیت کوین های گمشده است.

در حالی که حکایات متعدد و برخی موارد گزارش شده از تلاش افراد برای بازیابی کیف پول های گمشده وجود دارد، داستان های دقیق و قابل تأیید از کشف مجدد موفق بیت کوین کمتر است و گاهی اوقات می تواند به قلمرو افسانه های شهری برسد. با این حال، چند موضوع در روایت‌ها تکرار می‌شوند که آن را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، که هم چالش‌ها و هم موفقیت‌های گاه به گاه در زمینه بازیابی ارزهای دیجیتال را منعکس می‌کند. در اینجا چند نوع کلی از داستان هایی که گزارش شده اند آورده شده است:

کیف پول های فراموش شده دوباره کشف شدند

برخی از ساده‌ترین داستان‌های موفقیت مربوط به افرادی است که پس از سال‌ها فراموش کردن کیف پول‌های بیت‌کوین خود، دوباره دسترسی پیدا می‌کنند. این داستان‌ها اغلب شامل یافتن یک هارد دیسک قدیمی، حافظه USB، یا حتی یک تکه کاغذ است که عبارت اولیه روی آن نوشته شده است. با افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین در طول زمان، این کشف مجدد گاهی اوقات می تواند به درآمدهای بادآورده مالی قابل توجهی تبدیل شود.

خدمات بازیابی حرفه ای

کسب‌وکارهای قانونی وجود دارند که در بازیابی دارایی‌های رمزنگاری تخصص دارند و اغلب از تکنیک‌های رمزنگاری پیچیده برای کمک به افراد برای دسترسی مجدد به ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنند. این شرکت ها ممکن است سعی کنند به کیف پول های رمزگذاری شده ای که رمز عبور گم شده است نفوذ کنند، مشروط بر اینکه این کار را با اجازه صریح صاحب کیف انجام دهند. نرخ موفقیت ممکن است بسیار متفاوت باشد، و چنین خدماتی اغلب یک پنی بسیار هزینه دارند، به خصوص اگر مقدار قابل توجهی از ارز دیجیتال در خطر باشد.

با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که این بخش مملو از خطر است، نه تنها به دلیل چالش‌های فنی ذاتی در بازیابی داده‌های رمزگذاری شده، بلکه به دلیل حضور کلاهبردارانی که برای بازیابی ثروت از دست رفته خود ناامید شده‌اند. اگر به دنبال کمک حرفه ای برای بازیابی بیت کوین های از دست رفته هستید، بسیار مهمه که خیلی احتیاط کنید. مشروعیت هر ارائه دهنده خدمات را سه بار بررسی کنید، سوابق آنها را بررسی کنید، و قبل از ادامه به اعتبار آنها در جامعه فکر کنید.

جستجوی محل دفن زباله

یکی از معروف‌ترین داستان‌هایی که بارها در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است، مربوط به مردی بریتانیایی است که به طور تصادفی یک هارد دیسک حاوی 7500 بیت کوین را دور انداخت. او بارها به دنبال مجوز برای جستجو در محل دفن زباله که در آن درایو به پایان رسیده بود، پرداخته است، حتی پیشنهاد کرده است که با کمک سرمایه گذاران بودجه جستجو را تامین کند. از آخرین به‌روزرسانی، جستجو هنوز انجام نشده است، اما این داستان بر طول‌هایی تأکید می‌کند که برخی مایلند به امید بازیابی ثروت‌های دیجیتالی از دست رفته انجام دهند.

بازیابی حقوقی و اخلاقی

همچنین داستان‌هایی از افراد یا شرکت‌هایی وجود دارد که با موفقیت ارزهای دیجیتال گمشده را از طریق راه‌های قانونی بازیابی می‌کنند، مانند اثبات مالکیت در دادگاه یا از طریق بازیابی دارایی‌ها از صرافی‌های از بین رفته یا تقلبی. این موارد اغلب شامل مراحل قانونی طولانی است و موفقیت آنها تضمین نمی شود.

آیا بیت کوین از دست رفته بر شبکه تأثیر می گذارد؟

وقتی بیت کوین ها گم می شوند، به دلیل فراموشی رمز عبور، گم شدن دستگاه های ذخیره سازی یا هر دلیل دیگری، از نظر فنی بخشی از کل عرضه باقی می مانند اما غیر قابل دسترس می شوند. این به طور مستقیم بر عملکرد یا امنیت خود شبکه بیت‌کوین تأثیر نمی‌گذارد، شبکه‌ای که بر اساس تعداد کل کوین‌های استخراج‌شده به کار خود ادامه می‌دهد، نه بر اساس تعداد سکه‌هایی که فعالانه معامله یا نگهداری می‌شوند.

با این حال، از دست دادن بیت کوین تأثیر غیر مستقیمی بر بازار دارد. از آنجایی که عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود شده است، هرگونه ضرر به طور موثر تعداد سکه های در گردش را کاهش می دهد. این کمبود می تواند در طول زمان به ارزش بیت کوین کمک کند، زیرا سکه های کمتر موجود ممکن است تقاضا را در بین شرکت کنندگان فعال باقی مانده در شبکه افزایش دهد.

چگونه از خود در برابر از دست دادن بیت کوین محافظت کنیم؟

اگر قوانین امنیتی اولیه را رعایت کنید، محافظت از کیف پول شما بسیار آسان است. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد:

  1. هرگز رمز عبور کاربری، کلید خصوصی و عبارت seed خود را به کسی ندهید.
  2. از یک رمز عبور اصلی استفاده کنید تا از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید.
  3. از همان آدرس های بیت کوین برای تراکنش های تکراری بیت کوین استفاده مجدد نکنید (آدرس های به روز رسانی اکثر کیف پول های مدرن).
  4. آدرس ایمیل، آدرس منزل یا شماره تلفن خود را در شبکه های اجتماعی ارسال نکنید.
  5. همیشه آنتی ویروس را در رایانه خود به روز کنید تا از “گرفتن” بدافزار جلوگیری کنید. BitDefender، McAfee و Norton برای این کارها عالی هستند.
  6. حداقل هفته ای یک بار از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  7. از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) استفاده کنید.

آیا در یافتن بیت کوین در رایانه قدیمی خود مشکل دارید؟

ممکن است این اتفاق بیفتد که نتوانید کیف پول را در رایانه خود پیدا کنید. آن وقت چه باید کرد؟ دو راه وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کنید:

  • بازیابی اطلاعات را در رایانه شخصی خود انجام دهید.
  • بررسی کنید که آیا بیت کوین شما در یک کیف پول دیجیتال ذخیره شده است (ایمیل خود را بررسی کنید و به دنبال اعتبار ورود به یک کیف پول دیجیتال مانند Edge، Jaxx، Blockchain و موارد دیگر باشید).

اگر تمایل به خرید بیت کوین دارید، قیمت این توکن جذاب غیرقابل پیش بینی است (همچنین سایر ارزهای دیجیتال) و هیچ کس نمی داند که در یک روز، یک ماه یا یک سال چقدر هزینه خواهد داشت. کاملاً ممکن است که این خرید سرمایه خوبی در آینده شما باشد.

آیا بیت کوین دزدیده شده قابل ردیابی است؟

بله، بیت کوین دزدیده شده قابل ردیابی است. به لطف ماهیت شفاف فناوری بلاک چین، هر تراکنش در یک دفتر کل ثبت می شود و امکان پیگیری حرکت دارایی دزدیده شده را فراهم می کند. مقامات و شرکت های تجزیه و تحلیل بلاک چین اغلب این تراکنش ها را برای شناسایی سارقان دنبال می کنند، اگرچه بازیابی بیت کوین دزدیده شده می تواند چالش برانگیز باشد. این شفافیت است که می‌تواند پنهان کردن بیت‌کوین‌های دزدیده شده را دشوار کند، اما بازگرداندن آن‌ها موضوع دیگری است، زیرا اگر از طریق میکسرها یا کیف پول‌های غیرقابل دسترس منتقل شوند، ممکن است برای همیشه از بین بروند.

چگونه می توانم بیت کوین از دست رفته خود را فورا بازیابی کنم؟

برای بازیابی فوری بیت کوین از دست رفته، با دنبال کردن مراحل خود به پشتیبان‌گیری که ممکن است داشته باشید، مانند عبارت بازیابی یا یک درایو خارجی که ممکن است یک کیف پول پشتیبان را در آن ذخیره کرده باشید، شروع کنید. اگر می‌خواهید کیف پول‌های بیت‌کوین گمشده را بازیابی کنید، از ابزارهای نرم‌افزاری ویژه‌ای استفاده کنید که برای بازیابی کیف پول طراحی شده‌اند که می‌توانند رمزهای عبور را حدس بزنند یا فایل‌های کیف پول آسیب‌دیده را بازیابی کنند. با این حال، زمان بسیار مهم است، و هر چه بیت کوین طولانی تر از دست برود، به از دست رفتن برای همیشه نزدیک تر می شود، که بر فوریت شروع فرآیند بازیابی در اسرع وقت تاکید می کند.

نتیجه گیری

ادعای بیت کوین های گمشده شامل شناسایی آنها به عنوان مال شما و اثبات مالکیت است که یک کار چالش برانگیز به شمار میرود. اگر این بیت‌کوین‌ها در کیف پولی هستند که دسترسی به آن را از دست داده‌اید، باید کیف پول خود را با استفاده از روش‌های پشتیبان بازیابی کنید، مانند عبارت seed یا فایل پشتیبان. بدون کلیدهای لازم یا اطلاعات بازیابی، بیت کوین ها را می توان برای همیشه از دست رفته در نظر گرفت. با استفاده از روش های گفته شده در این مقاله احتمال برگشت بیت کوین های گمشده شما زیاد می شود.

در بهبود کیفیت مقالات کمک کنید

اشکان کوشان‌فر

اشکان کوشان فر هستم و به یادگیری علاقه بسیاری دارم. سعی میکنم تا جای ممکن بیاموزم و با دوستان خود به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا