دسته‌بندی نشده

مشتریان FTX برای دریافت غرامت اولویت دار شکایت دسته جمعی می کنند

در حالی که سازمان‌های دولتی در صف شکایت از FTX و بنیانگذار آن سام بنکمن-فرید هستند، گروهی از مشتریان سابق تلاش کردند تا ابتدا پول خود را پس بگیرند. یک دعوای طبقاتی که توسط چهار نفر آغاز شده است، خواستار دسترسی اولویت به وجوه مسدود شده شرکت برای مشتریانش است، نه سرمایه گذاران.

این شکایت در 27 دسامبر در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه دلاور تنظیم شد. چهار شاکی ادعا می کنند که نماینده کل طبقه مشتریان سابق FTX هستند که ممکن است تا 1 میلیون نفر را جمع آوری کند. آنچه که این دعوا به دنبال به دست آوردن آن است، حق اولویت برای بازگرداندن دارایی های دیجیتالی است که توسط FTX US یا FTX.com به مشتریان خود در اختیار دارد.

شاکیان تاکید می‌کنند که قرارداد کاربر FTX به پلتفرم اجازه نمی‌دهد از وجوه مشتری برای اهداف خود از جمله وام گرفتن یا استفاده از آن برای هزینه‌های عملیاتی استفاده کند. بر اساس این شکایت، هرگونه حذف وجوه مشتری از حساب‌ها «هم‌آمیزی، اختلاس، سوءاستفاده یا تبدیل دارایی مشتری غیرمجاز» بوده است
از این رو، هرگونه وجوه مسدود شده توسط FTX و قابل ردیابی به عنوان دارایی مشتری نمی تواند برای پرداخت هزینه های غیرمشتری، مطالبات یا بستانکاران تا زمانی که مشتریان بازپرداخت نشده باشند، استفاده شود:

«اعضای طبقه مشتری نباید مجبور باشند در این مراحل ورشکستگی در کنار طلبکاران تضمین شده یا عمومی بدون وثیقه ایستاده باشند تا فقط در دارایی های املاک کاهش یافته گروه FTX و Alameda سهیم شوند.»
اخیراً وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد محل اختفای حدود 372 میلیون دلار از دارایی های دیجیتال مفقود شده از FTX آغاز کرده است. در 12 نوامبر، در میان ورشکستگی و سقوط داخلی، FTX به مشتریان در مورد فعالیت غیرعادی کیف پول در مورد حداقل 228523 اتر هشدار داد.
از یک عامل ناشناس به خارج از مبادله منتقل شده است.

زمانی که کیف پول‌های رمزنگاری مرتبط با شرکت تجاری ورشکسته Alameda Research، شرکت خواهر FTX، تنها چند روز پس از آزاد شدن SBF با اوراق قرضه 250 میلیون دلاری، شروع به انتقال وجه کردند، یک بازی ناپسند دیگر مشکوک شد.

صرافی اکسولو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا