دسته‌بندی نشده

کیف پول CBDC چین برای تقویت پذیرش به سنت دیرینه متوسل می شود.

اپلیکیشن کیف پول چین برای ارز دیجیتال بانک مرکزی یوان دیجیتال خود (CBDC) قابلیتی را برای کاربران به منظور ارسال پول در نسخه الکترونیکی «بسته‌های قرمز» سنتی برای تلاش برای جذب کاربران جدید معرفی کرد.

همانطور که South China Morning Post در 26 دسامبر گزارش داد، ویژگی جدید در آخر هفته، حدود یک ماه قبل از سال نوی چینی در 22 ژانویه منتشر شد.

“بسته های قرمز” که در چین هونگبائو نامیده می شود، به طور سنتی برای هدیه دادن پول در سال نو چینی و سایر جشن ها به عنوان نشانه ای از شانس استفاده می شود. افزایش استفاده از پرداخت های دیجیتال باعث شده است که پاکت های قرمز مجازی توسط سرویس های محلی محبوب مانند WeChat Pay و Alipay ارائه شود.

بر اساس گزارش‌ها، برنامه e-CNY اجازه می‌دهد یک بسته قرمز فقط برای یک نفر ارسال شود، یا می‌توان یک «قرعه‌کشی خوش شانس» برای گروهی از افرادی که مبلغی تصادفی از مجموعه‌ای از وجوه دریافت می‌کنند، هر دو WeChat Pay و Alipay یک ویژگی مشابه دارد.

کاربران می توانند یک جلد بسته را انتخاب کنند که آرزوهای خوب برای سال جدید یا تولد و همچنین آرزوهای یک “چین مرفه” را نشان دهد.
تراکنش‌های یوان دیجیتال در 10 اکتبر از آستانه 14 میلیارد دلار (100 میلیارد یوان) عبور کردند که از 12 میلیارد دلار (87.6 میلیارد یوان) که در پایان سال 2021 توسط بانک خلق چین گزارش شد، تنها 14 درصد افزایش داشت.
گزارش 18 دسامبر در روزنامه کارگران چینی گزارش داد که مسیرهای e-CNY به شهرهای Jinan، Nanning، Fangchenggang و Kunming گسترش خواهند یافت. آزمایش‌ها قبلاً در سپتامبر به چهار استان کشور، از جمله پرجمعیت‌ترین استان آن، گوانگدونگ، گسترش یافت.

علیرغم گسترش سریع آزمایش‌ها توسط دولت، آخرین پایگاه کاربری گزارش‌شده کیف پول‌های e-CNY در ژانویه ۲۰۲۲ بود که ۲۶۱ میلیون کاربر یک کیف پول دیجیتال راه‌اندازی کردند.

دولت چین ممکن است ظاهراً مجبور شود از WeChat Pay و Alipay برای تقویت پذیرش یوان دیجیتال خود استفاده کند.

طبق گزارش‌های مالی، هر دو سرویس e-CNY را می‌پذیرند، طبق گزارش‌های مالی، WeChat در سه ماهه سپتامبر 1.3 کاربر فعال داشت، در حالی که Alipay در سال مالی منتهی به 17 اوت 2020 بیش از 1 میلیارد کاربر فعال سالانه داشت.

صرافی اکسولو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا