دسته‌بندی نشده

اداره تحقیقات فدرال (FBI) دو توکن غیر قابل تعویض (NFT) به ارزش بیش از 100000 دلار و 86.5 اتر را کشف و ضبط کرد.

از یک کلاهبردار فیشینگ گزارش شده. کلاهبردار ادعایی مورد بحث، Chase Senecal – معروف به Horror (HZ) آنلاین – ابتدا از طریق تحقیقات طولانی توسط کاراگاه بلاک چین مستقل ZachXBT که در ماه سپتامبر ارسال شد، افشا شد.

در اطلاعیه رسمی FBI که در تاریخ 3 فوریه منتشر شد، مشخص شد که دارایی Seneca – که همچنین شامل یک ساعت رویال اوک Audemars Piguet (AP) به ارزش 41,000 دلار است – ‘به دلیل نقض قوانین فدرال برای مصادره فدرال مصادره شده است.’

اخطار FBI جزییات زیادی درباره این مصیبت ذکر نکرده است، به جز اینکه تمام اموال در 24 اکتبر مصادره شده است. 86.5 ETH در زمان توقیف 116433 دلار ارزش داشت، اما در زمان نگارش این مقاله ارزش آن 144000 دلار است.

مشخص نیست که در این مرحله دامنه کامل اقدامات قانونی علیه سنکال چیست. با این حال، با توجه به بولتن اجرای قانون FBI، مصادره فدرال یک ابزار اجرای قانون است که دولت را قادر می‌سازد تا مالکیت دارایی‌های دخیل در جنایت را بدون پرداخت غرامت از بین ببرد.

اف‌بی‌آی می‌گوید: «این ممکن است در یک آیین دادرسی مدنی، مانند شکایت علیه کالا یا پس از محکومیت یک فرد در یک محاکمه جنایی رخ دهد».

در حالی که FBI به ZachXBT یک کلاه رسمی ارائه نکرده است، کاراگاه زنجیره ای از طریق توییتر در 3 فوریه خاطرنشان کرد که توقیف اموال ‘در نتیجه’ تحقیقات او رخ داده است.

2/ HZ مسئول استفاده از پنل توییتر برای کنترل حساب‌هایی مانند @Zeneca @nounsdao @ezu_xyz @deekaymotion @JRNYclub و همچنین حملات سرور Discord @AnataNFT @Lacoste بود.

موضوعی که همه چیز را شروع کرد، در زیر پیوست کردم.
ZachXBT نوشت: ‘من مشتاقانه منتظرم که در آینده شاهد سرنوشت مشابهی برای کلاهبرداران فیشینگ بیشتر برای آسیب رساندن به افراد زیادی در این فضا باشم.’

در یک پست متوسط ​​از 2 سپتامبر، ZachXBT توضیح داد که پس از دیدن Horroz (HZ) در مورد ساعت جدید خود در رسانه های اجتماعی، از ‘درباره چند دوست مشترک که ساعت می فروشند’ سوال کرد و در نهایت موفق شد با شخصی که ساعت می فروشد تماس بگیرد. آن ساعت AP خاص را به Senecal فروخت.متأسفانه برای Senecal، گفته شده است که پرداخت در بلاک چین از طریق استفاده از USD Coin انجام شده است.

ZachXBT نوشت: «آدرسی که HZ برای پرداخت 47.5 هزار دلار به فروشنده ساعت استفاده می‌کرد، مستقیماً توسط چندین آدرس مورد استفاده برای کلاهبرداری از افراد با حساب‌های توییتر هک‌شده مانند @deekaymotion، @Zeneca_33، @ezu_xyz، [و] @JRNYclub تأمین شد.

این اولین بار نیست که تحقیقات ZachXBT نقش کلیدی در کمک به مقامات دولتی ایفا می کند. در ماه اکتبر، واحد ملی سایبری فرانسه به کار ZachXBT در کمک به دستگیری و محاکمه گروهی از کلاهبرداران ادعایی به ظن دزدی 2.5 میلیون دلاری NFT از طریق کلاهبرداری های فیشینگ اشاره کرد.

صرافی اکسولو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا